Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@10:28:33 GMT

سریال خسوف قسمت نهم؛ جاه‌طلبان احمق

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۴۰۱۶

سریال خسوف قسمت نهم؛ جاه‌طلبان احمق

فراروـ  قسمت نهم سریال خسوف به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان روز جمعه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ وارد شبکه نمایش خانگی شد.   در خلاصه داستان این قسمت آمده است: «آتیه و برادرش بر سر دارایی‌های خانوادگی دچار اختلاف می‌شوند. از سوی دیگر امیر بر سر دو راهی پیروی از خواست خانواده و یا ازدواج با آتیه قرار می‌گیرد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»   امیر از خانه و خانواده رانده می‌شود و این تنهایی او را در عشقش مصمم‌تر می‌کند. او دیگر منتظر جواب‌های آتیه نمی‌ماند. یک طرفه پیام می‌دهد، سر راهش سبز می‌شود و قصدش برای خواستگاری را می‌گوید و خودسرانه به دیدار پدر آتیه می‌رود. مادر و دایی امیر بدون توجه به حال روحی و خواست اسما و امیر همچنان بر سر همان حرف‌های قبل هستند و فکر می‌کنند با لج‌بازی با امیر می‌توانند او را رام کنند. در این میان اسما بدون کمک و پشتیبانی پدرش دوره سوگواری خود را می‌گذراند.   اما سمیرا نزدیک‌ترین دوست آتیه خود را آماده خیانتی بزرگ به او می‌کند. او به کمک علیرضا بالاخره پا به دفتر مهراب می‌گذارد و با گستاخی خودش را وارد معامله با او می‌کند. خیلی زود هم اولین ضربه را به آتیه می‌زند تا نشان بدهد مهره خوبی برای تشکیلات مهراب است.   بعد از هیجان و التهاب قسمت اول هشت قسمت بعدی تاکنون با سطح ثابتی از افت و خیز و روی خطی صاف حرکت می‌کند. گاه سازندگان سریال به فکر خرق عادت می‌افتند؛ اما نتیجه به هیچ عنوان مطلوب نیست. صحنه کش و قوس درگیری ثمین و سمیرا با فرم و بافتی متفاوت از سایر بخش‌های سریال کاملا از کار بیرون می‌زند، گرهی از داستان باز نمی‌کند و تاثیرات احساسی مد نظر کارگردان را هم نمی‌گذارد.   سمیرا در این سریال مانند شخصیت علیرضا می‌تواند شخصیت پیش‌برنده داستان، مرموز و جالب باشد؛ اما سازندگان سریال هم گویی مانند ما به همین پتانسیل‌ها نگاه می‌کنند و برنامه‌ای برای اجرایی کردن و ساخت این شخصیت ندارند. سمیرا باتوجه به ظاهر و نوع بازی بازیگرش با چشمانی مرموز و لبخندی دروغین کارهایش را پیش می‌برد. همه ویژگی بازی او به همین صورت بی‌انعطافش معطوف است. حال چه لزومی دارد در یک سکانس بی‌فایده تصویر او را بشکنیم و گریه‌ای کاملا مصنوعی از او بگیریم که همه چیز را به کاریکاتور تبدیل کند؟   این موضوع درباره بازیگر نقش مقابل هم وجود دارد. بازیگر نقش ثمین با چهره و چهره‌پردازی‌ای خام و ساده برای این نقش بسیار مناسب است؛ اما این تناسب چهره ارتباطی با توانایی بازیگری ندارد. بازیگر نقش ثمین از اجرای بیشتر کنش‌های قسمت نهم عاجز است؛ اما کارگردان هیچ توجهی به این ناتوانی نمی‌کند و به تصویر کردن این کاریکاتور ادامه می‌دهد.   ضعف شخصیت‌پردازی در سریالی که روند داستان‌گویی کندی دارد، بیشتر از هرجایی خودش را نشان می‌دهد. نویسنده به تصویری کوچک و کلیشه‌ای درباره هرکدام از کاراکتر‌ها بسنده می‌کند و به عمیق‌تر کردن هیچ‌کدام از آن‌ها دست نمی‌زند. آن‌ها می‌خواهند هر طور شده سمیرا را وارد تشکیلات مهراب کنند و برای این کار اولین و ساده‌ترین راه را در نظر می‌گیرند که برای همین راه هم پردازش درستی انجام نمی‌دهند. مهراب خیلی سریع به جاه‌طلبی و در پی آن حماقت سمیرا پی می‌برد و در یک جامپ کات او را به همکاری می‌پذیرد. این بینش مهراب، این تیزی و فرصت طلبی چیزی است که پیش‌تر هیچ نشانه و هیچ کاشتی نداشته است که حالا فصل برداشتش برسد.   داستان گیر کردن گلوی مهراب پیش آتیه هم دارای همین مشکلات و همین پرداخت‌های بی‌حوصله و دم‌دستی است. آیا اصرار مهراب برای ازدواج دخترش با امیر به دلیل علاقه خودش به آتیه است؟ چه چیز باعث ایجاد این اعتماد به نفس در مهراب می‌شود که فکر کند در مقابل آتیه شانسی دارد؟ آیا تعریف و تمجید سمیرا از ریخت و لباس او امری همیشگی است؟ آیا او جذاب است؟ پس چرا ما این جذابیت را نمی‌بینیم؟   خسوف از قسمت دوم به بعد به یک سریال تلویزیونی با همان استاندارد‌ها و ویژگی‌های تلوزیون تبدیل شده است و اگر حالا آن را در شبکه نمایش خانگی می‌بینیم، دلیلی جزسقوط سریال‌سازی در تلوزیون ندارد.   درباره سریال خسوف

خسوف سریالی درام، اجتماعی و عاشقانه به نویسندگی مهدی شیرزاد و حسین تراب نژاد، کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان محصول سال ۱۴۰۰ کشور ایران است.

در این سریال که چندین جوان نوظهور را به عرصه بازیگری معرفی کرده امین تارخ، مینو شریفی، سجاد بابایی، پوریا رحیمی سام، پریا مجللی، مسعود کرامتی، ستاره اسکندری، شهره سلطانی، علی عمرانی، شمسی فضل الهی، فریبا خادمی، المیرا دهقانی، کسرا پرتوی، نیک‌آفرید سماواتی، نسیم یعقوبی، مهدیس توکلی، امیر حاجی محمدی و سامان مظلومی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین، آهنگسازی و خوانندگی تیتراژ سریال خسوف توسط محسن چاووشی انجام شده است.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه سریال خسوف شبکه نمایش خانگی سریال خسوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!

اصلاح طلبان ساختاری در حالی به دنبال بهره گیری از مجلس دوازدهم می باشند که انتخابات مجلس را تحریم کردند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که استقبال گرم لاهور و کراچی از رئیس‌جمهور ایران، تتر به جای دلار در معاملات نفتی و بازی با آمار واردات خودرو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اصلاح طلبان راهبرد خود برای فضای داخل مجس شورای اسلامی را مشخص کرده اند، بر اساس اخبار دریافتی اصلاح طلبان ضمن تاکید بر شکل گیری فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی و لزوم مدیریت بهینه آن، خارج از پارلمان تاکید کرده اند که هدف اصلی این جریان در مجلس باید تعمیق شکاف میان قالیباف و جبهه پایداری و حامیان دولت باشد.

روزنامه آرمان امروز درباره ترکیب مجلس آینده نوشته است:

با نزدیک شدن به روز برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گویا فضای انتخاباتی در داخل مجلس هم در حال گرم شدن است و چنان که از خبرهای پشت پرده و البته جلوی پرده می‌توان فهمید باید بگوییم شاخه‌های تندروی اصولگرا در حال افزایش تحرکات خود برای کنار زدن «محمدباقر قالیباف» هستند. بعد از اینکه خبرهای جلسه «حمید رسایی» با برخی از نمایندگان در رسانه‌ها منتشر شد روز گذشته نوبت به «مجتبی ذالنوری» بود، نایب رییس کنونی مجلس که تلاش دارد خود را در جمع نامزدها حفظ کند رسید تا انتقادهای تندی از نوع مدیریت مجلس بکند، هرچند در نطق خود اعلام کرد که در مورد فرد خاصی صحبت نمی‌کند ولی به‌خوبی مشخص بود که مخطالبش چه کسانی بود.

این روزنامه اصلاح‌طلب در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد:

او در این بین حتی مواردی در خصوص اصلاح روند فعالیت مجلس را هم مطرح کرد. که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. باتوجه به تحرکات شاخه‌های تندروی اصولگرا مانند شریان، پایداری و صبح ایران باید بگوییم که آنها پروژه عبور از قالیباف را پیش از شروع رقابت‌های ۱۱ اسفند آغاز کرده بودند. در روزی که رائفی‌پور در میتینگ انتخاباتی خود هدف را رقابت با قالیباف عنوان کرده بود. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در بین ۵ گزینه مطرح شده تنها قالیباف است که از شاخه‌ غیر تندرو وارد میدان انتخابات ریاست مجلس خواهد شد.

روزنامه آرمان‌ملی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب است که علاقه خاصی به مدیریت مجلس آتی داشته و نیم‌نگاهی نیز به انتخاب رئیس بعدی دارد، این روزنامه می‌نویسد:

هر چه به روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم انتظارات برای تشکیل و آغاز به کار مجلس دوازدهم بیشتر می‌شود و گعده‌نشینی‌ها و دورهمی‌های منتخبان مجلس دوازدهم برای تاثیرگذاری بیشتر در مجلس آینده افزایش می‌یابد. البته در دور نخست که شاهد رقابت درون گروهی اصولگرایان با یکدیگر بودیم و قابل پیش‌بینی هم بود لیست امناء دست بالا را پیدا کرد و اکثریت نفرات راه یافته از تهران به مجلس از این لیست بودند. حال اینکه در دور دوم مجددا همه چیز طبق روال دور اول انجام خواهد شد و تمام کسانی‌که در دور اول حدنصاب ممکن آرا را به‌دست نیاورده بودند باهم به رقابت خواهند پرداخت. اما اینکه در دور دوم انتخابات چه میزان از واجدان شرایط بخواهند در انتخابات شرکت کنند خود محل سوال است.

اصلاح طلبان تاکید دارند تقویت موضع قالیباف در مجلس از اهداف اصلی این جریان می باشد اما نه به دلیل حمایت از شخص قالیباف بلکه بر اساس این راهبرد که قالیباف ضعیف شده نمی تواند نزاع و اختلاف در میان جبهه اصولگرایی را در داخل و خارج مجلس تامین کند.

به باور اصلاح طلبان تاکید بر حضور قالیباف در راس مجلس گرچه در فرایند مذاکره برای تامین سهم برای فراکسیون اصلاح طلبان و بازی در این مجلس موثر است اما به طور کلی ۲ راهبرد اصلی را هدف قرار می دهد؛ یکی تولید نزاع میان اصولگرایان و تعمیم آن به شکست یکدست سازیدومی مشغول سازی قالیباف، تولید مساله برای وی!

گفتنی است اصلاح طلبان به ویژه اصلاح طلبان ساختاری در حالی به دنبال بهره گیری از مجلس دوازدهم می باشند که مشارکت در انتخابات آن را تحریم و عملا مبارزه با حاکمیت را تجویز کرده بودند و حال با برنامه ریزی برای مجلس آینده علاوه بر به نمایش گذاشتن دورویی خود، از سوی دیگر اعتیاد این جریان به قدرت را نیز عیان می سازند.

اعتراف تلویحی یک روزنامه اصلاح‌طلب!

روزنامه هم‌میهن به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی، در سرمقاله‌ای بدون نام نویسنده، به موضوع توقیف نشریات زنجیره‌ای در ۲۴ سال پیش پرداخته است. در این یادداشت که مطابق ادبیات اصلاح‌طلبان، از آن اتفاق در اردیبهشت ۷۹ با عنوان توقیف فله‌ای نام برده شده، فضای رسانه‌ای کشور را دارای اختلال دانسته و دلیل آن را توقیف رسانه‌های زنجیره‌ای در سال ۷۹ دانسته است. در واقع به نظر می‌رسد هم‌میهن خواسته یک مشکل بزرگ را ناشی از آن توقیف بداند و گران فروشی کند!

هم‌میهن در سرمقاله خود آورده که «توقیف فله‌ای مطبوعات، نشان داد که زیان کوتاه مدت آن اقدام، در ابتدا متوجه اصلاح‌طلبان شد، ولی در میان‌مدت و بلندمدت نظام رسانه‌ای کشور که یکی از مهم‌ترین ارکان امنیت آن است، دچار چنان اختلالی شد که دیگر بعید است بتواند آن را جبران کند. وضعیت امروز رسانه‌های کشور در مقایسه باسال ۱۳۷۹ چگونه است؟ با قاطعیت می‌توان گفت که در سال ۱۳۷۹، مرجعیت رسانه‌ای کشور به‌طور کامل و بالای ۹۵ درصد در داخل کشور بود. مهمترین رسانه کشور صداوسیما بود، در کنار آن خبرگزاری‌های دارای مجوز، فعالیت گسترده‌ای می‌کردند. در مرحله سوم مطبوعات، به‌ویژه روزنامه‌ها حضور جدی داشتند که فضای اصلی آن در اختیار مطبوعات اصلاح‌طلب بود.»

در ادامه این مطلب آمده است که:

اکنون در چه وضعی قرار داریم؟ اثرگذاری صداوسیما در مقایسه با ماهواره‌های فارسی‌زبان بسیار ضعیف و در حاشیه قرار دارد. صداوسیما از حیث میزان بینندگان به‌شدت افت کرده و مهم‌تر از افت کمی، افت کیفی بهره‌مندان از این رسانه هستند که بیشتر شامل افراد سالمند، با تحصیلات پایین و افراد غیرشهرهای بزرگ و روستایی، که کم‌ترین اثرگذاری را در فضای عمومی و اجتماعی دارند!

سال ۷۹ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نبود؛ منوتو هم نبود؛ اینترنشنال هم نبود. سال ۷۹ شبکه‌های اجتماعی نبود؛ پیام‌رسان‌های مجازی نبود؛ کانال تلگرامی و صفحات اینستا و توییتر نبود. چه مقایسه غلطی است که یک رسانه اتفاق ۲۴ سال قبل را بی‌توجه به رسانه‌های نوین و پیشرفت عجیب و غریب رسانه‌ای به فضای کنونی رسانه‌ای ربط بدهد؟

یک نکته قابل تأمل هم این میان وجود دارد. این ادعا که سال ۷۸، ۹۵ درصد مرجعیت رسانه در داخل بود یک معنای نهفته هم دارد و آن اینکه آشوب‌های تیر ۷۸ در اثر تحریک رسانه‌های داخلی و در واقع روزنامه‌های زنجیره‌ای آن زمان بود. چه آنکه به قول هم‌میهن کسی توجهی به رسانه‌های خارج از ایران نداشت؛ و این امر تأیید ادعای نظام است که «بعضی از این مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاه‌های دشمن‌اند؛ همان کاری را می‌کنند که رادیو و تلویزیون‌های بی‌بی‌سی و امریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند بکنند.» آیا اصلاح‌طلبان مسئولیت این تشویش اذهان عمومی را می‌پذیرند؟

دیگر خبرها

  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟